Tonttutehdas on aloittanut taas toimintansa.
Tekeillä on niitä heinäseivästonttuja, mitä ennenkin, mutta nyt uudella twistillä, eli tuohisella lisukkeella: sydämellä tai tähdellä. Osa on ilman lisuketta entiseen malliin.
Osa tontuista sai uuden värisen hiippapiponkin. Valkoisella hiippapipolla tonttu on sellainen yleistonttu, sopii olla framilla tupatonttuna vuodenajasta riippumatta :)
Mikä on sinun suosikkisi?
ARVON yhden tonttusen kaikkien teidän lukijoiksi kirjautuneiden kesken. Voittaja saa siis valita suosikkimallinsa: valkoinen vai punainen hiippapipo, sydämellä, tähdellä vai ilman mitään? :)
Ehkä tontun mukaan tulee jokin pieni yllärikin...
Ja jos hyvin käy, niin onnetar saa nostaa toisenkin tonttuarvan - ei voi tietää! Tonttujen puuhat alkavat olla niin arvoituksellisia tähän vuodenaikaan ;)
Pitänee laittaa tälle arvonnalle jokin määräaikakin, olkoot se arvontapäivä vaikka 15.11.2015.
Näitä pitkulaisia hiippapipoja on hyvä kääntää oikein päin puikulan avulla, kärkiosan loppu kääntyy suoraksi teroittamattomalla lyijykynällä.
Syrämmellistä, kahrella ämmällä :)
Tontuista kausikasviksiin.
Vihannesosastolla tuli vastaan uusia juureksia, kelta- ja raitajuuri.
Keltajuuri lähti mukaan ja googletin tietoa, että on punajuuren sukua.
Osui siinä samassa ohjekin juureksen käyttön, sosekeitto :)
Porkkanaa enemmän ja keltajuurta vähemmän. Keitin satsin suolavedessä ja lisäsin soseuttamisen jälkeen mukaan maustamatonta tuorejuustoa. Ja vähän pippuria.
Päälle ruskistin kokeeksi ohuita siivuja keltajuuresta. Kyllä upposi.
Ja lisää ruokaa :) il Bancossa (Vaasa) saimme erinomaiset annokset, kun kävimme siellä tyttären perheen kanssa tytön synttäri-illallisella, samalla juhliutui vävynkin aiemmin lokakuussa olleet synttärit. Sattui olemaan pyhäinpäivän aatto, mutta somistus oli Halloween-teeman mukainen, tietty.
Ruoka oli hyvää ja paikka varsin viihtyisä, entinen pankkisali :)
Pikkumies toimi kuvaajana. Tämän mummin kännykän muisti alkaakin olla jo punaisella :)
Metsäkeikkakin tehtiin näin marraskuun alussa suppispaikalle. Reilu pari litraa löydettiin vielä. Hämärä vain laskeutui nopsaan, että pois oli lähdettävä suppisapajalta konttimasta :)
Hämärtyviä hetkiä on päivä päivältä enemmän. Kummallista, mutta tämä hämärä aika on aina sopinut oikein hyvin tällaiselle kevään lapselle :)